یادداشت تبلیغی:

جریان احمدالحسن؛ خطر آفرین‏ ترین فرقه تاریخ!

تاریخ انتشار:
فرقه التقاطی احمدالحسن؛ بروز آوری شده ی تمامی فرقه هایی است که از صدر اسلام تا کنون، در فضای امامت و مهدویت به وجود آمده است. مراد ما از این بروز آوری، صرفا متوجه محتوای فرقه نیست، بلکه از تمامی شیوه های جذب در فرقه ها نیز بهره برده و از این طریق، به سرعت و قوت جذب خود افزوده است.
جریان ها و فرقه های انحرافی

پایگاه اطلاع رسانی بلاغ| جریان احمدالحسن؛ خطر آفرین ‏ترین فرقه تاریخ!

حجت الاسلام علی محمدی هوشیار رئیس میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی و از مبلغان تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه نقد عرفان های نوظهور در یادداشتی آورده است:

فرقه التقاطی احمدالحسن؛ بروز آوری شده ی تمامی فرقه هایی است که از صدر اسلام تا کنون، در فضای امامت و مهدویت به وجود آمده است. مراد ما از این بروز آوری، صرفا متوجه محتوای فرقه نیست، بلکه از تمامی شیوه های جذب در فرقه ها نیز بهره برده و از این طریق، به سرعت و قوت جذب خود افزوده است.

با این حساب، هیچگاه نمی توان این فرقه را با بهائیت و وهابیت و سایر فرقه ها مقایسه کرده و نسخه مقابله با آنها را برای این فرقه پیچید.

با همه قوت و قدرت نفوذ این فرقه انحرافی، الحمدلله شاهد توقف جذب این فرقه از میان طلاب علوم دینی هستیم و از سویی افراد زیادی از این فرقه جدا شده و امروزه علیه آنان تبلیغ می کنند، اما همین مقدار نباید ما را آسوده کند زیرا تبلیغ و جذب این فرقه از میان سایر اقشار شدت یافته است.

با توجه به قدرت و قوت ایجاد انحراف در این فرقه؛ تعبیر بنده از این فرقه این است که فرقه احمدالحسن؛ فرقه‏ای پُر ابلیس است و تنها راه مقابله با رشد این فرقه؛ جبهه ای پُرنور و توانمند می تواند باشد.

کسانی که خطر این فرقه را تا کنون ندیده یا نسبت به آن بی توجهی کرده اند، قطعا زمانی متوجه مساله خواهند شد که خود یا نزدیکان آنان از سوی این فرقه آسیب ببینند!

تذکر جدی ما به مسئولین ذی ربط در این خصوص این است که اگر دیر بجنبید؛ شاهد اتفاقاتی بدتر از ماجرای حرم رضوی و شاهچراغ و... خواهید شد، اما اینبار نه از سوی وهابیت، بلکه از سوی فرقه ای که به مراتب تکفیری تر بوده و در اجرایی کردن باورهایشان به مراتب از داعش جسورتر هستند.

متأسفانه احساس خطر درباره این فرقه نیز مانند سایر خطرات فرهنگی موسمی و مناسبتی شده و مسئولین امر به صورت سالانه و در ایام اربعین به یاد این خطر می افتند، آنهم با برگزاری چند نشست مجازی و... .

ما همواره بر این باوریم که تنها راه حل و برون رفت از این خطر بزرگ، ایجاد فضای گفت‌وگو با آسیب دیدگان بوده و توفیقات حاصل شده در اینباره نیز مدیون همین گفتگوهای بدور از حاشیه بوده است.

امروز دفتر تبلیغات اسلامی مفتخر به آن است که متخصصان خوبی را در زمینه نقد این جریان تربیت کرده و آمادگی آن را دارد تا با فراهم کردن بستر گفتگو با آسیب دیدگان، راه تجدید نظر در امور اعتقادی را برای آنان مهیا سازد.

در خصوص مسئله گفت‌وگو با فرق انحرافی طرح جامعی داریم که در صورت تمایل سایر نهادهای فرهنگی و ذی ربط، می توانیم در اختیار آنان قرار داده و یا در اجرای این طرح همکاری های لازم را انجام دهیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.