مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی:

توجه به نهج البلاغه موجب حفظ و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این که دشمن به دنبال تلاش برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است گفت: امروزتوجه به نهج البلاغه موجب حفظ و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع در اولین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: امام خمینی(ره) امروزه امتی را تحویل داده است که پس از چهل سال تحریم به حدی پیشرفت کرده است که هیچ فردی به ذهنش خطور نمی کرد و حتی همه مظلومان به ما پناه می آورند.
حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این که انقلاب چگونه در پیشرفت مردم ایران تأثیر داشته است، اظهار کرد: انقلاب فقط دستگاه بینشی ایرانی ها را روشن و بیان کرد فقط با تکیه به خداوند می توان رشد کرد و امروزه به چنین رشدی رسیده است گرچه بهتر از این نیز می توانست باشد.
وی با شاره به ویژگی های حکومت امام علی(ع) گفت: نهج البلاغه می گوید این که گفته می شود محال است انقلاب از بین رود اشتباه است؛ زمان حکومت امام علی نیز بیش از 25 سال از پیامبراکرم(ص) نگذشته بود اما با تغییر گفتمان او را کنار زدند و امروزه نیز دشمن درصدد است گفتمان انقلاب را دستکاری کند.
مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی ادامه داد: در سال 84 نگران گفتمان مطرح شده از سوی دشمن شدیم و به دنبال این بودیم چگونه می توان سرمایه انقلاب را حفظ کرد که پس از چندین سال تحقیق نهج البلاغه رسیدیم و پس از دو سال اجرای نهضت نهج البلاغه خوانی به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیش از سی سال گذشته دست پیدا کردیم که ایشان بیان کرده اند در زمان کنونی باید از نهج البلاغه استفاده کرد.
حجت الاسلام مهدوی ارفع به بیان بزرگترین درد حضرت علی علیه السلام پرداخت و افزود: بر سر اینکه امیرالمومنین علیه السلام بزرگترین دردش چه بوده نظرات مختلفی وجود دارد؛ عده ای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را با آن وضع جانسوز بزرگترین درد حضرت می دانند، اما خود حضرت در نهج البلاغه این را ریشه ی غربت خود نمی دانند.
وی در ادامه بیان داشت: بعضی ها غصب خلافت را از مهم ترین عوامل مصیبت حضرت می دانند، خود حضرت این مسئله را ظلم بزرگی می دانند اما می گویند این ریشه ی مظلومیت من نیست و در خطبه ی سوم نهج البلاغه می گویند فقط چون اتمام حجت شد و جمع کثیری از من خواستند حکومت را پذیرفتم. بعضی ها معتقدند غصب فدک بزرگترین علت به درد آمدن حضرت بود اما حضرت در نامه ۴۵ تصریح می کنند «مرا به فدک و غیر فدک چه کار که پایان کار همه مرگ است».
حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به دلیل مظلومیت حضرت علی(ع) گفت: عده ای فکر می کنند بزرگترین مصیبت حضرت این بود که مردمی که اول با او بیعت کردند، دو سال بعد از فرمان های حضرت که آنها را به جنگ می خواند اطاعت نمی کردند و نامردی آنها ریشه اصلی مظلومیت و تنهایی علی علیه السلام است؛ اما با همه ی نفرین ها و گلایه هایی که حضرت در نهج البلاغه دارند باز هم این عمده ی نگرانی ایشان نبود. بعضی دلیل مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام را این می دانند که دوستان و یاران قدیمش فضایل حضرت را به خاطر دنیاطلبی انکار می کردند، اما این هم دلیل اصلی غصه ی حضرت نبود.
این کارشناس دینی افزود: در این خطبه حضرت نه در دوره ای که خانه نشین بود بلکه در دوره ای که حاکم بود و این همه مسلمان زیر دستش بودند، دست کمیل ابن زیاد را شبانه می گیرند و به بیابان می برند و آه پردردی می کشند و می فرمایند: «این قلب ها ظرفند و با ظرفیت ترین آن بهترین است، پس هر چه می گویم پیش خود نگه دار». کمیل را انتخاب کردند که حرفهای مدفون در دلشان را به او بزنند.
حجت الاسلام مهدوی ارفع در ادامه توضیح خود گفت: حضرت به کمیل فرمود مردم سه دسته اند: گروه اول: عالم ربانی، گروه دوم: انسانهای تشنه علم الهی که در دامن عالم های ربانی تربیت می شوند و گروه سوم: بقیه مردم که پشه های سرگردان در هوا هستند، هیچ نوری ندارند و از هر طرف باد بیاید به همان سو می روند.
این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر این که برخی نمی دانند تفاوت گفتمان با گفت و گو چیست، افزود: نهضت نهج البلاغه خوانی افتخار می کند که از هفت سال گذشته بحث گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال می کند.
مسؤول نهضت نهج البلاغه خوانی در پایان تصریح کرد: قشری که گفتمانش را از گفتمان رهبری متفاوت کرده است حتی امام خمینی(ره) را قبول ندارد، بنابراین باید با گفتمان نهج البلاغه به سراغ او رفت که در نهضت نهج البلاغه خوانی بدون هیچ ریال خرجی به 37 کشور جهان رسیده ایم.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.